Monday 28 February 2011

Bible reading-Psalms 23, the Lord our Shepard



Psalms 23 (New International Version)
A psalm of David.
 1 The LORD is my shepherd, I shall not be in want.
 2 He makes me lie down in green pastures,
       he leads me beside quiet waters,
 3 he restores my soul.
       He guides me in paths of righteousness
       for his name's sake.
 4 Even though I walk
       through the valley of the shadow of death, [a]
       I will fear no evil,
       for you are with me;
       your rod and your staff,
       they comfort me.
 5 You prepare a table before me
       in the presence of my enemies.
       You anoint my head with oil;
       my cup overflows.
 6 Surely goodness and love will follow me
       all the days of my life,
       and I will dwell in the house of the LORD
       forever.

Mazmur 23 (Bahasa Indonesia), daripada Daud
1 TUHAN adalah gembalaku, takkan kekurangan aku


 2 Ia membaringkan aku di padang yang berumput hijau
Ia membimbing aku ke air yang tenang


 3Ia menyegarkan jiwaku.
Ia menuntun aku di jalan yang benar
oleh kerana nama.Nya


4Sekalipun aku berjalan dalam lembah kekelaman
aku tidak takut bahaya,
sebab Engkau bersertaku;
gada-Mu dan tongkat-Mu, itulah
yang menghibur aku.


5Engkau menyediakan hidangan bagiku,
di hadapan lawanku;
Engkau mengurapi kepalaku
dengan minyak;
pialaku penuh melimpah,


6 Kebajikan dan kemurahan belaka
akan mengikuti aku,
seumur hidupku;
dan aku akan diam dalam rumah TUHAN
sepanjang masa.

No comments:

Post a Comment